Az egyedül az EZ Wash kínálatában szereplő EZ-COAT szilícium-karbid alapú kerámia bevonat minden molekulája a bevont réteg védelmét szolgálja. De mi az, ami megkülönbözteti a piacon elérhető, magukról ugyanezt állító termékektől, mint pl. a waxok vagy a nanotechnológiás bevonatok?
Az elsődleges különbség a kémiában rejlik.
Legyünk kicsit tudományosak. A bevonat a felületen egy megszakítás nélküli, egybefüggő réteget képez, éppúgy, mint az egykomponensű izocianát, mely – főleg metálfényezésen használva - lakkréteggé áll össze és köt hozzá oldhatatlanul az alapjául szolgáló festékréteghez. Az EZ Wash kerámia bevonat is kémiai reakcióba lép az alatta lévő felülettel így nem válik le róla.
Ami a tartósságot illeti, nagyon hasonló az uretán alapú lakkokhoz. Nem mosható le, nem kopik le a felületről és polírozható is. Keménysége a MOHS skála alapján kezdetben 6-7, később hő hatására akár 9H is lehet (10H a gyémánt keménysége!). Az EZ-COAT jobb kémiai ellenálló képességgel , karcállósággal rendelkezik mint bármely más, az autóiparban használt bevonat.
És most egy kicsit érthetőbben:
Az EZ-COAT nem egy wax , amely viszonylag rövid idő alatt lebomlik. Nem is valamilyen fényezésvédő bevonat, mely speciális törődést igényel (pl. pH-semleges sampon) ahhoz, hogy a felületen maradjon hosszabb ideig. Ez egy állandó, áttetsző védőréteg, mely leginkább az autó gyári lakkozásához hasonlít, azzal a különbséggel, hogy annál sokkal keményebb és a környezeti hatásokkal szemben lényegesen ellenállóbb.
A második jelentős különbség a bevonat vastagsága.
Egy réteg EZ-COAT bevonat körülbelül 2 mikron vastag, ami kb. 100-szor vastagabb, mint a hagyományos waxok vagy fényezésvédő bevonatok, melyek 0,02 mikron körüliek.
Mindez azt jelenti, hogy vastagsága miatt a fényezés felületét ért sérülést maga a bevonat nyeli el. Ez nagyon fontos az autó lakkozáson idővel elkerülhetetlenül kialakuló mikrokarcok elleni harc során. Az EZ-COAT nemcsak, hogy sokkal ellenállóbb a sérülésekkel szemben, mint a gyári fényezés, de emellett bármikor eltávolítható és újra felvihető.
Mindez nagyban hozzájárul az autó gyári lakkozásának megóvásához és a jármű „szalonállapotának” visszaállításához.
Következő > |
---|
Vissza